Viva España! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Iddo en Yael - WaarBenJij.nu Viva España! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Iddo en Yael - WaarBenJij.nu

Viva España!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iddo en Yael

07 Mei 2009 | Spanje, Barcelona

Barcelona, wat een fantastische stad. Ergens had ik al verwacht dat ik verliefd zou worden op dit spaanse sprookje en dat is ook gebeurd. Voor mij de eerste keer, voor Iddo de tweede. Iddo heeft tijdens zijn fundraising periode samen met drie anderen de tweedehands Humana winkels opgeknapt. Zij hadden het wat beter bekeken dan onze armoedige straatkrantenverkoop in londen. Het opknappen van deze winkels gebeurde s nachts zodat de verkoop overdag kon blijven doorgaan. Iddo wist niet meer goed waar de winkel zich in het centrum bevond, behalve dat ie vlakbij plaza catalunya moest zitten. Maar toch heel snel gevonden en voor we het wisten stonden we voor de winkel! Van het toenmalige verfwerk was amper iets overgebleven haha

Veel rondgeslenterd door de mooie straatjes en over de toeristische maar o zo leuke ramblas, la Sagrada Familia en Park Güell bezocht: supermooi allemaal. Als Afrika niks wordt, kunnen we altijd nog terug naar Barca.

s avonds heerlijk op terrasjes gezeten en op een van de avonden een supergezellige avond gehad met twee meiden uit NL, waarvan ik de namen had opgeschreven maar het papiertje kwijt ben geraakt, sorry!! Ik weet er nog een: Irene, de ander ben ik kwijt. Ik had beloofd er melding van te maken op onze site haha bij deze. Als jullie de andere naam mailen zet ik m erbij. En weten jullie ook nog de naam van die spaanse jongen die zijn hart aan een israelische vrouw had verloren? Even een zijspoor voor de betrokkenen....

Kaartje gekocht voor de boot naar Tanger die nog goedkoper bleek dan via internet! Een dag eerder dan we dachten, vertrok de boot zondag 10 mei vanaf de haven van Barcelona naar AFRIKA!!! Tijdens het inchecken kwamen we gelijk goed met de marokkaanse cultuur in aanraking. Er stond een grote groep voor de balie alsof ze bij elkaar hoorden, maar dit bleek niet het geval. In Marokko sta je niet in een rij, maar in een groep rondom elkaar. Het lukte ons uiteindelijk net op tijd in te checken. Terwijl we naar de boot liepen, zagen we de automatische incheck machines.