Afrika Afrika - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Iddo en Yael - WaarBenJij.nu Afrika Afrika - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Iddo en Yael - WaarBenJij.nu

Afrika Afrika

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iddo en Yael

11 Mei 2009 | Marokko, Rabat

Een dag later, kwamen we aan in Tanger. Prima bootreis met dito eten en dito hut. In Tanger aangekomen, pakten we de taxi naar het busstation om vandaar de bus naar Asilah te pakken: een uur ten zuiden van Tanger. De man bij wie we de buttickets kochten, Mohammed Sharif, kende mijn oom Othman, in wiens huis we zouden verblijven. Eenmaal daar aangekomen liepen we naar het restaurant van de neef van mijn oom; Mourad. Heel bijzonder om weer door Asilah te lopen. Toen ik 9 en 12 was, ben ik er samen met mijn oom en tante geweest en daar heb ik hele goede herinneringen aan overgehouden. Asilah is dan ook een fantastisch mooi vissersplaatsje. Een stuk groter geworden dan toen ik er was, maar nog steeds heel herkenbaar. Toen het restaurant nog gesloten bleek, hielden we even een praatje met de buurman voordat we op een terrasje neerstreken. Vijf minuten later stond Mourad voor ons: het nieuws verpsreidt zich snel in Asilah. Leuk om Mourad weer te zien, helaas waren zijn vrouw en kinderen de dag ervoor weer naar NL vertrokken. De weg naar Otmans huis klopte nog precies zoals ik in gedachten had. Hadja was thuis om ons te verwelkomen, leuk om haar weer te zien. De rest van de familie komt pas in de zomer en brengen dan de tijd met elkaar door. Na drie dagen hebben we de trein gepakt naar Fez...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iddo en Yael

Van Nederland naar Afrika en Azie.

Actief sinds 14 Dec. 2008
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 56628

Voorgaande reizen:

06 Mei 2009 - 01 December 2010

Afrika/AzieTrip

Landen bezocht: